Visitar bodegas en la D.O Empordà

26 respuestas
    #1
    Catalina_Bibiloni

    Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Apreciados compañeros;

    Estoy preparando una escapada a l'Empordà y me gustaría visitar alguna bodega por la zona.
    Que me recomendais?

    Grácias de antemano.

    Llarga vida als vins!

    #4
    Francescf
    en respuesta a Catalina_Bibiloni

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de Catalina_Bibiloni

    Un celler realment peculiar: https://vinyaivo.wordpress.com/about/

    De Pere Guardiola intenta tastar http://ca.pereguardiola.com/capmany/Garnatxa+d'Empord%C3%A0+Velles+Soleres-11.html. Un dels meus dolços preferits.

    Alguns dels meus cellers preferits: Vinyes d'Olivardots, Vinyes dels Aspres i el Celler Arché Pagès.

    Ja ens explicaràs :-)

    Menjar per pensar, pensar per menjar.

    #5
    Ralfilauren

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Bones Catalina! companya mallorquina! bona zona per visitar, nosaltres hi hem estat dues vegades però només vam visitar una bodega. Me va cridar molt l'atenció el tema d'Alt Empordà i Baix Empordà, dues zones ben diferenciades i un poc distants, pel que vaig entendre a tot l'Empordà hi ha una gran tradició vitivinícola però a l'Alt Empordà va començar abans la creació de bodegues amb elaboracions més actuals.
    Nosaltres vam visitar Mas Oller, al Baix Empordà, l'any 2011, tot i ser una finca amb una llarga història vitivinícola les noves vinyes van ser plantades l'any 2000 i la primera anyada va ser el 2009, per tant ens va parèixer un projecte molt jove però certament els vins ens van agradar, pel que sé l'evolució ha estat molt positiva i els seus vins estan molt ben valorats; a banda el propietari crec que és el mateix de Can Ràfols dels Caus, vins que també m'ecanten. Si visites aquesta zona no deixis de visitar Pals i menjar-hi un bon arròs.
    Pel contrari si vas per l'Alt Empordà no puc recomanar-te cap bodega però record visitar Cadaqués i Cap de Creus i veure vinyes plantades però no sé de quines bodegues deuen ser. He provat els vins d'Espelt Viticultors i m'han agradat molt, el celler no està vora la mar però crec que hi tenen vinyes, he vist a la Revista Cuina un reportatge d'aquesta bodega i veuen vinyes a ran de penya-segats.
    El que sí et recoman és provar Vins Dolços Naturals que són molt tradicionals per la zona! I si vas amb temps i pots atravessar la frontera, a una horeta i un poc hi ha una bodega que aquest estiu vam visitar al sud de França i vam flipar: Mas Amiel.
    Segur que disfrutaràs! Bon Any Nou! Besades!

    #6
    Catalina_Bibiloni
    en respuesta a Ralfilauren

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de Ralfilauren

    Bon vespre;
    Disculpa que no t'hagi contestat abans, però fins avui no havia vist les teves recomanacions. No sé si tendrem temps d'arribar a França però en pren bona nota per si ens sobren unes horetes mortes.

    Gràcies per les teves recomanacions.
    Salut i bons vins!

    Llarga vida als vins!

    #7
    Catalina_Bibiloni
    en respuesta a Francescf

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de Francescf

    Bon vespre Francesc;

    Finalment m'he decantat per visitar Celler Arché Pagès i m'ha atès Bonfill Arché qui m'ha comentat que ens farà la visita i ens donarà a tastar 5 vins pel preu de 10€/persona.

    Ja deixaré la meva crònica per aquí i així la podrem consultar sempre que ens interessi.

    Gràcies.

    Llarga vida als vins!

    #8
    Catalina_Bibiloni
    en respuesta a pepecano

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de pepecano

    Buenas Pepe,

    Iré de visita a Capmany, però no a la Vinya d'Olivardots, ni a La vinyeta, ni a Terra Remota. Me he decicididó por visitar Celler Achés Pagès.

    Ya os contaré.
    Un saludo.

    Llarga vida als vins!

    #12
    Francescf
    en respuesta a pepecano

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de pepecano

    Yo lo conocí en una de las presentaciones de la Guia de Vins de Catalunya. El Cartesius es el que más me gusta de los que he probado de esa bodega.

    Menjar per pensar, pensar per menjar.

    #13
    Comvinart
    en respuesta a pepecano

    Re: Visitar bodegas en la D.O Empordà

    Ver mensaje de pepecano

    Mi familia paterna viene de esa zona y la conozco bien, vale la pena, ademas de ir a algunas de las bodegas, visitar Figueres y el museo Dali, y comer junto al mar en Cadaqués, Roses o en el Port de la Selva.
    El Arche Pagés Bonfill lo probé hace algun tiempo y me encantó, como podreis ver en la nota que colgué en Verema.

Cookies en verema.com

Utilizamos cookies propias y de terceros con finalidades analíticas y para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias a partir de tus hábitos de navegación y tu perfil. Puedes configurar o rechazar las cookies haciendo click en “Configuración de cookies”. También puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar”. Para más información puedes visitar nuestra Ver política de cookies.

Aceptar