Re: Off-topic: sobre los gastos de envío y manipulación
Ver mensaje de J-CarlosA veure Joan Carles, pose-m'hi seny: si hom et volgués cobrar 98 euros per un enviament de quelcom que costa 2 euros, o bé s'ha equivocat o bé té un motiu, com és el cas d'alguns que venen a ebay, poc ètic. Deixant de banda el tema del caviar, que és clarament un frau, sí és possible trobar productes més barats, sovint adreçant-te directament al productor i/o saltant-te algun intermediari. Amb la cris m'he trobat amb productes molt rebaixats degut a que són difícils de vendre i tenen un preu més o menys elevat, p.ex. una ampolla de Flor de Pingus a poc més de 50 euros procedent de la liquidació d'un bar. Però sigui el cas que sigui, les despeses d'enviament s'han de tenir en compte a l'hora de comparar preus, ja que, d'altra banda, estarem deixant de tenir en compte el cost total de la compra, que és el que sortirà de la nostra butxaca. P.ex. a mi el perni ibèric d'aglà em surt, amb transport inclòs, per una mica més de 40 euros/Kg. A una tenda molt coneguda de Barcelona, l'unic lloc on l'he trobat aquí, em costa a més de 60 euros/Kg i he de pagar el metro d'anada i tornada. I es tracta del mateix tipus de pernil: marca, DO, curació,... No són duros a 4 pessetes, però sí és un estalvi important tenint en compte que compro pernils d'uns 7,5 Kg.
Menjar per pensar, pensar per menjar.