Calabacines y samfainas . - ¿Cómo se conservan los calabacines para todo el año y cómo se hace una samfaina?

3 respuestas
    #1
    Garranxa

    Calabacines y samfainas . - ¿Cómo se conservan los calabacines para todo el año y cómo se hace una samfaina?

    Hoy que tengo la directa puesta hacia la página de verema, voy a consultaros varias cosas que me preocupan estos días.

    TENGO LA CASA LLENA DE CALABACINES Y PEPINO

    cómo leeís. Este año en mi huerto los calabacines salen y salen y se hacen enormes en nada. Y los pepinos van por el mismo camino. El tema del calabacín lo hemos resuelto regalando a todo el mundo,incluso algunos visitantes que han llegado a la bodega se han ido con vino y calabacín jajaja, ayer mi hermana se llevó unos 8 quilos, casi nada.
    Mi preocupación es la siguiente:

    ¿La samfaina ideal, cómo se hace?: ¿aceite, tiempo de coción por verduras, tipo de verduras?.
    Cada maestrillo tiene su librillo, pero he probado samfainas excelentes y otras bastante sositas o inocuas, las mías son del montón.

    Conejo con samfaina y otras carnes con samfaina, agradezco recetas nuevas, de siempre o originales, para ir gastando calabacines.

    Otra cosa. ¿Cómo pueden conservarse los calabacines para todo el año?¿Congelación, conservas?

    #2
    Miss Wine
    en respuesta a Garranxa

    Re: Calabacines y samfainas . - ¿Cómo se conservan los calabacines para todo el año y cómo se hace una samfaina?

    Ver mensaje de Garranxa

    Hola Garranxa, en lo de la Samfaina no puedo ayudarte... pero en lo de la conservación puede que sí, en mi familia pasa igual, ahora en verano abundan los calabacines, nosotros solemos hacer pisto de verdura, lo ponemos en botes de cristal y al baño maría, como hacemos con la conserva de tomate. También puedes hacer crema de calabacín y congelarla, calabacines rellenos y congelarlos. Con el pepino, es un poco más difícil, ensaladas, gazpacho...
    Qué platos preparas tu con el calabacín?

    #3
    Pepginé
    en respuesta a Garranxa

    Re: Calabacines y samfainas . - ¿Cómo se conservan los calabacines para todo el año y cómo se hace una samfaina?

    Ver mensaje de Garranxa

    Te envio mi receta de samfaina "d'estiu". La "d'hivern" también te la mando si lo quieres. Estan escritas en catalán. Si lo pasas por el google traductor, lo tendrás en el idioma que quieras. Que seas feliz.

    SAMFAINA D’ESTIU

    Recepta del molí més amunt, molt treballada per la Gomana. És certament molt difícil de fer. Tothom diu que fa samfaina i en el millor dels casos fa una mena de “pisto” fastigós. Feu la samfaina com jo us ho dic i ben segur que xalareu d’allò més.

    Al final, us explicaré el que podeu fer amb una bona samfaina... Però de moment fixeu-vos que tots, i dic tots, els ingredients siguin els millors...

    INGREDIENTS (per a 6 persones)

    • Dues cebes de Figueres (les vermelloses)
    • Quatre pebrots vermells
    • Quatre albergínies grosses
    • Un tomàquet gran, madur i bo
    • Sal
    • Una mica de sucre pel tomàquet
    • Oli d’oliva arbequina
    • Dos o tres grapats de fesols (del ganxet) fregits amb oli d’oliva, ben rossos. Opcional –PERÒ RECOMANAT ENCORATJADAMENT -.

    PREPARACIÓ

    Necessiteu una paella gran, de les de mànec, amb tapa. Heu de saber que la samfaina vol molt poc oli, no pot estar sucosa. I no ha de tomaquejar!!!.

    Jo començo per fregir els fesols amb poc oli, però que quedin ben rossos, i els retiro.

    Poseu oli a la paella, que tapi el cul. Talleu la ceba com si fos per amanida, i la poseu al fons, talleu els pebrots a trossos petits i allargats i els poseu per sobre de la ceba. Ho saleu, ho tapeu i ho poseu a foc lent.

    Quan aquest producte quedi ben estovat, mogut de tant en tant, hi poseu l’albergínia tallada a trossos iguals que els del pebrot, ho saleu i ho torneu a tapar. Foc lent... i ho aneu movent. Quan ja estigui bastant cuit tot, afegint-hi l’oli quan no n’hi hagi, feu un forat al mig, i hi poseu el tomàquet pelat i a trossets, una mica de sucre i llavors ja podeu treure la tapa.

    Feu que es fregeixi i que es panseixi una mica. Ha de quedar esmorteïda...

    És llavors quan ja està feta. Jo hi poso els fesols, hi dono un tomb i la trec del foc. Els fesols serveixen per tres coses:

    • Beure’s tot el líquid que sobra
    • Treure la picantor de les albergínies quan en tenen
    • Afegir-hi sabor.

    Ara ja la teniu feta.

    Perquè pot servir?:

    • Acompanyament
    • Posada en vol-au-vents, gratinats amb formatge, com a primer plat
    • Amb conill rostit. Prèviament el rostiu, i a trossos l’afegiu quan tireu el tomàquet.
    • Amb bonítol o qualsevol peix blau. Prèviament l’enfarineu i el fregiu. El poseu a la samfaina quan hi tireu el tomàquet
    • Amb bacallà. Igual que amb el peix blau...
    • Amb bacallà a la tarragonina: prepareu bacallà esqueixat, dessalat, i el poseu a la samfaina quan hi tireu el tomàquet. És un plat boníssim, però “no fa plat”. L’heu de presentar com a “coca amb recapte” o sobre vol-au-vent
    • Sobre pasta fullada o sobre pasta de pa, com a coca amb recapte
    • Proveu-la amb una arengada i grans de raïm, servida amb un porró amb barreja: cava brut i vi de Rioja, gelats. Tindreu una sorpresa.

  • Más leído
  • Más recomendado

- No hay entradas a destacar -

- No hay entradas a destacar -

Cookies en verema.com

Utilizamos cookies propias y de terceros con finalidades analíticas y para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias a partir de tus hábitos de navegación y tu perfil. Puedes configurar o rechazar las cookies haciendo click en “Configuración de cookies”. También puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar”. Para más información puedes visitar nuestra Ver política de cookies.

Aceptar