Ivori

15 respuestas
    #10
    Paco Higón
    en respuesta a Oskar

    Re: Ivori

    Ver mensaje de Oskar

    Yo lo he visto con y sin acento. Así que no se.... eso es cosa vuestra (me refiero de los catalanes) como lo pronunciais? En valenciano sería sin acento porque pronunciamos pansa, siendo la sílaba tónica (se dice así, no?) la primera. En cuanto a si es una sinonimia parece que sí, además también lo es de: ";Cartoixà, Pansal, Pansalet, Pansal Blanc, Pansa rosa,........................

    #11
    Ricard
    en respuesta a Paco Higón

    Re: Ivori

    Ver mensaje de Paco Higón

    Amigo Paco. Los catalanes también pronunciamos pansa (sin acento cerrado en la a), cuando se trata de la uva pasa. Sin embargo, el catalán, como todos los idiomas, tiene excepciones de pronunciación. La variedad es Pansa Blanca (sin acento en la a).
    Bueno, una vez agotado el tema lingÜístico, paso a concretar algunas cosas sobre el Ivori.
    Se trata de un vino totalmente nuevo, sin ninguna relación con el Marfil crianza, que se sigue elaborando paralelamente. Las variedades que participan del vino son Pansa Blanca i Chardonnay. El vino fermenta en sus lías finas y recibe sucesivos batonnages. Posteriormente madura en barricas de roble francés (creo que de segundo año, pero no estoy seguro), y muy poco tostadas.
    A mi me parece un vino muy prometedor, expresivo y completo. Al 2002 le falta algo de tiempo -unos meses- para acabar de encajarse y dar todo lo que creo que puede dar, que creo que es bastante.
    El 2003 que probé directamente de la barrica, estaba en estos momentos muy marcado por la madera, pero me aseguraron que tenía mayor potencial que el 2002. Ya se verá.
    Su precio: 9€ en bodega.

    #13
    Ricard
    en respuesta a Paco Higón

    Re: Ivori

    Ver mensaje de Paco Higón

    Tanto en el caso de la Pansa Blanca com del Chardonnay se utilizan las viñas de mayor edad y/o calidad. En cuanto a la proporción de Chardonnay no lo recuerdo exactamente, pero creo que no llegaba la 20%. Ya lo consultaré.
    -R-

    #14
    Oskar
    en respuesta a Paco Higón

    Re: Ivori

    Ver mensaje de Paco Higón

    Finalmente he encontrado esto sobre el Ivori:

    Alella Vinícola-Can Jonc ja ha presentat la seva nova gamma de vins d’alta qualitat. Es tracta dels nous productes comercialitzats sota la marca Ivori, dels quals s’ha començat a vendre ja l’anyada del 2002 i es treballa amb la collita del 2003. Amb ells, l’antiga cooperativa busca recuperar el prestigi que en el seu moment va tenir Marfil arreu del país. Ivori és el resultat de grans inversions en els darrers anys, així com d’estudis i gran dedicació de l’empresa per poder oferir un vi seleccionat. El producte s’ha elaborat sota la direcció de l’enòleg Josep Lluís Pérez, que ha format un equip de persones tant al celler com a la vinya per obtenir els millors resultats. Una de les principals característiques del nou Ivori és que s’elabora, primer, en tines de petites dimensions, preparades especialment per a fer vins selectes, i després es crien en bótes de roure francès. ";Es tracta d’extreure el màxim i les millors qualitats del raïm elaborat al Maresme";, comenta Xavier García, enòleg de l’empresa, ";i per això, estem treballant molt qüestions com la maduració, la fermentació i la vinificació a baixa temperatura";. Enguany es comercialitza l’Ivori blanc 2002, i amb el fruit de la passada verema es traballa ja per un Ivori blanc i un Ivori negre 2003. La somelier d’Alella Vinícola, Rosa Vila, explica que l’Ivori que ja es ven aquest any és ";un vi elegant, sedós i bastant llarg";, mentre que de l’Ivori negre 2003, sobre el qual s’està treballant encara, Rosa Vila considera que ";és l’inici del futur. No té res a veure amb el que s’ha fet abans. És un gran repte, perquè volem fer un negre de gran qualitat";. ";Després de cinc anys com a empresa privada estem arribant a la culminació d’un projecte; un gran repte que ens vam marcar per fer uns productes de gran qualitat";, afirma Josep Bassas, director tècnic. Per aquesta raó, com apunta Samuel Garcia, responsable dels conreus, ";hem plantat les nostres pròpies vinyes per assegurar-nos un volum de producció i la seva màxima qualitat. A més, amb els viticultors que ens aporten el seu raïm, estem fent un treball de formació";. Tot aquest esforç és després compensat amb un alt preu del raïm. Amb tot plegat, els productes que Alella Vinícola Can Jonc ofereix actualment són els clàssics Marfil blanc sec, Marfil blanc semi, Marfil Rosat, Marfil blanc Chardonnay, Marfil negre, els Caves Marfil brut, brut nature i semi sec, i aquest nou Ivori blanc

Cookies en verema.com

Utilizamos cookies propias y de terceros con finalidades analíticas y para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias a partir de tus hábitos de navegación y tu perfil. Puedes configurar o rechazar las cookies haciendo click en “Configuración de cookies”. También puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar”. Para más información puedes visitar nuestra Ver política de cookies.

Aceptar