Foro de Restaurantes > Tapes a L'Hospitalet

Sembla que la proliferació d'esdeveniments relacionats amb les tapes ha arribat

<< Volver al mensaje 'Sembla que la proliferació d'esdeveniments relacionats amb les tapes ha arribat'

#1
Francescf

Tapes a L'Hospitalet

Sembla que la proliferació d'esdeveniments relacionats amb les tapes ha arribat també a L'Hospitalet. Sota el nom de Primavera de tapes 2012, 23 locals de la ciutat oferiren una tapa i una beguda (canya de cervesa, copa de vi o aigua) per 2 euros. Ahir tot passejant pel centre de la vila amb la família, aprofitant la fira de primavera, ens vàrem decidir a visitar uns quants dels establiments que s'han acollit a aquesta iniciativa.

Començàrem al Bar Hermános López, un clàssic bar-restaurant de barri amb una clientela fidel, on tastàrem unes delicioses croquetes de garrí amb ceba caramel.litzada i salsa de foie. Pel que vàrem observar, és un local més aviat de tapes tradicionals, on la cervesa mana. Bon començament...

Al mig de la Rambla Just Oliveras ens aturàrem a El Petit Café, un petitíssim local on serveixen bàsicament entrepans. Allà hi havia un assortit de truites... bé, hi trobàrem tres tipus de truites per triar: de patates, de carbassó i de espinacs. Un tall de una truita molt prima servit sobre una petita llesca de pa. També en aquesta ocasió ens decidírem per la cervesa. Portàvem una de freda i una de calenta...

Després de passejar una estona veient les parades de la fira, arrivàrem a la plaça de Mossèn Homar, on seguérem a Ca les noies (CLN). Local amb decoració moderna i una bonica terrassa a la mateixa plaça, d'acord amb la clientela, majoritàriament gent jove i famílies amb quitxalla. Servei molt i molt lent, desbordat per l'afluència de públic, molt d'ell prenent la tapa que oferien: Confit d'ànec amb poma Granny Smith i reducció de PX amb taronja. Pressentat en una mini-tartaleta, la tapa més elaborada de les que vàrem tastar i, sens dubte, també la més escasa. Tot just una mossegada. Pel meu gust, destacava massa l'acidesa de la poma. Aquí em vaig arriscar amb un vi blanc. Copa correcta i vi correcte.

Molt a prop, a la mateixa plaça, el Freedom era tancat. Sembla que només obrirà dilluns vinent, per Sant Jordi, al migdia ¿¿¿???

També molt a prop, a pocs metres de CLN, els clients de Tast & Vins ocupaven el carrer amb les seves copes de vi tot tastant llesquetes de pa amb ous ferrats de guatlla amb pernil ibèric i pebrot verd fregit (a la propaganda posava espàrrecs de marge...). El diminut interior estava també atapeït de parroquians que, a més de la tapa oferida per a l'ocasió, podien triar entre d'altres, moltes d'elles a un euro. Tapes senzilles (mini-hamburguesa, botifarra amb formatge blau, salmó fumat amb mantega, seitons en vinagre, cargols amb salsa,, xampinyons farcits, xistorra,...) però gustoses. Em vaig portar una alegria al veure una ampolla de Manzanilla Argüeso a un dels prestatges. Encara em vaig alegrar més quan m'informaren que per un euro em posaven una copa ben fresqueta de l'ampolla que tenien al frigorífic, tot i que vaig haver de fer servir una copa de cava per a prendre-me-la. Vaig veure unes ampolles de champagne de Taittinger, Bollinger, el rosat de Moët & Chandon i alguna més que no recordo. Restaran per a una propera visita. Tot plegat, vàrem decidir prendre unes quantes tapes més, animats per l'ambient i la simpàtia del servei. En aquest local també fan tastos de vins periòdicament i tenen promocions els dimecres i, em sembla, dijous. Segur que ens passarem algun dia aviat.

Tot i que ja ens havíem atipat força, vàrem passar-nos pel Celler 1912, un local antanyàs que ofereix una limitada quantitat de vins i algunes conserves i adobs en vinagre per a picar. Havien acabat la tapa de la promoció. Segons em comentaren, les cent racions que prepararen. Cap problema. Portava formatge i no m'agrada gens. Vaig demanar la informació que volia, vaig fer un cop d'ull per la tenda (ràpid, no vaig trobar gaire per a entretenir-me) i vaig prendre una copa d'un Ribera de Duero Roble que no em va convèncer gens, donat que el vi que vaig triar en primera opció no el tenien fresc, tot i que era dels que servien a copes. Copa correcta i vi pelet calentó. Mentre marxava d'allà foragitat sense acabar-me la copa, em vingueren al cap frases del tipus "el mejor blanco es un tinto", "a mi manera, Rioja o Ribera", "vinos sólo hay dos: el bueno y el mejor",... "de todo hay en la viña del señor".

De tornada al metro, ens acostàrem a El Pica Tapas a tastar els xoricets amb vi, patates fregides i salsa brava. La ració més generosa de totes les tastades durant el dia i picant, força picant, com m'agrada a mi. Local semblant al primer que visitàrem, però amb una àmplia terrassa. Sent gairebé les tres i com que ja volíem tornar a casa i encara romania un petit nyigo-nyigo als nostres budells, aprofitàrem els bons preus del lloc per a tastar un parell de les seves tapes. Triàrem uns nuggets de pollastre amb salses de maduixa i gerds per als nens i unes gambes ficades dintre d'uns llargs cons de pasta fregida i també acompanyades de salsa de maduixa. A la taula del costat foren més llestos. El garrinet i les patates braves feien força millor fila. Aquí també optàrem per la cervesa.

En resum, una mica de tot. A un parell dels locals segur que tornarem. A un altre parell, potser. I als altres dos segur que no tornem.

Donat que cap dels locals apareix a verema i que estic fart dels comentaris sobre si determinats locals han de ser inclosos al llistat de verema, qui vulgui visitar-los que es deixi a casa la roba de marca i el cotxe de luxe. Recomanable fer la visita amb espardenyes i anar en metro, parades Rambla Just Oliveras i Avinguda Carrilet de la línia 1, la vermella. No oblideu que esteu a L'Hospi :-)

Para los que no entiendan el catalán, no hay problema. En todos los bares hablan castellano... De hecho, lo difícil es que te entiendan si hablas en catalán :-S

Menjar per pensar, pensar per menjar.

<< Volver al mensaje 'Sembla que la proliferació d'esdeveniments relacionats amb les tapes ha arribat'
Recomendado por 1 usuario

Cookies en verema.com

Utilizamos cookies propias y de terceros con finalidades analíticas y para mostrarte publicidad relacionada con tus preferencias a partir de tus hábitos de navegación y tu perfil. Puedes configurar o rechazar las cookies haciendo click en “Configuración de cookies”. También puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar”. Para más información puedes visitar nuestra Ver política de cookies.

Aceptar